Als school hebben wij dagelijks vrijwel al onze ‘relaties’ over de vloer. Er zijn weinig instanties, bedrijven of organisaties die dat kunnen zeggen. Dat maakt dat persoonlijk contact heel goed mogelijk is en dat kan, mits goed gebruikt, een groot voordeel zijn.
We stellen het in hoge mate op prijs als u als ouder de leerkracht ’s ochtends direct en kort informeert (via een parro-bericht, mail of even een telefoontje vóór 8.30 uur) over zaken die spelen rondom het welzijn van uw kind (een onrustige nacht, een probleem thuis, een blessure e.d.). Maar voor schooltijd is de tijd te kort voor een uitgebreide uitleg of een doordachte reactie van een leerkracht. Bovendien vragen de binnenkomende kinderen om aandacht van de leerkracht en hebben ze daar ook recht op.
Mochten er zaken zijn die een langer gesprek nodig hebben, dan vragen we ouders dat niet per mail te doen, maar om een afspraak met de leerkracht te maken na schooltijd. Dan kan de leerkracht tijd voor ouders vrijmaken om even goed te luisteren en samen met ouders een oplossing te vinden. In dit kader vinden we het ook belangrijk dat we gezamenlijk de aanvangstijd van de lessen respecteren, zodat de groep op tijd kan beginnen.