We geven graag een idee van een dagprogramma en doen dat per ‘cluster’ ( groep 1 en 2, groep 3 en 4 en de groepen 5 t/m 8).
Wat voor alle groepen gelijk is, is dat dag start met een half uur lezen. In groep 1/2 staat een prentenboek centraal, groep 3 heeft een leesinstructie, groep 4 gaat ‘hommel-lezen’ (zachtjes hardop lezen) en vanaf halverwege groep 4 (afhankelijk van het leesniveau van de leerling) staat ‘stillezen’ op het programma. Dit is onderdeel van een schoolbrede leesaanpak.
Daarnaast openen we de ochtend met een gebed, een (bijbel)verhaal uit onze methode ‘Kind op Maandag’ en vaak een lied dat past bij het verhaal, of een lied gekozen door de leerlingen. We eindigen de dag ook met een gebed.
Het onderwijs bouwen we vanuit de jongste groepen stapsgewijs op en breiden we uit in een logische volgorde om uiteindelijk na de hoogste groep, groep 8, uit te kunnen stromen naar het voortgezet onderwijs.