Door het schooljaar heen hebben we vijf momenten gepland voor oudergesprekken, waarvan er drie een verplicht karakter hebben en twee facultatief zijn.
Aan het begin van het schooljaar houden we kennismakingsgesprekken, waar u samen met uw kind in gesprek gaat met de leerkracht. Wij noemen dit een OKL-gesprek (Ouder-Kind-Leerkrachtgesprek). Als voorbereiding hierop hebben we een speciaal formulier ontwikkeld.
Daarna is er een facultatief gesprek in oktober/november en een verplicht gesprek na het rapport/portfolio (februari).
Tussen dit gesprek en het eind van het schooljaar is er nogmaals ruimte voor een facultatief gesprek en rondom het tweede rapport/portfolio (juni/juli) is er ook nog een mogelijkheid voor een gesprek.
In de toekomst zullen deze gesprekken in het kader van Continu Verbeteren doorgroeien naar zogeheten kindgeleide oudergesprekken; gesprekken waarbij de leerling met zijn/haar ouder(s) en leerkracht(en) in gesprek gaat over de verwachtingen en voortgang van zijn/haar ontwikkelingen. Het portfolio speelt een dan een grote rol.
Het inplannen voor deze gesprekken loopt via Parro. Leerkrachten geven de dagen en tijdstippen aan waarop zij de gesprekken kunnen voeren en vervolgens kunnen ouders zelf het tijdstip kiezen dat hun het beste uitkomt.