Tijdens de opening van de PBS-week stond deze keer ‘het schoolplein’ centraal.
Onze gedragsverwachtingen zijn; *Ruzie praten we uit. Als dat niet lukt gaan we naar de juf of meester. *Ik help mee om het plein netjes te houden. *Iedereen hoort erbij
Naast het zingen van het PBS-lied hebben we het ook gehad over de herinrichting van het schoolplein. Er is budget vrijgemaakt om het plein beter af te stemmen op de ontwikkelbehoefte van de leerlingen én om het geheel wat te vergroenen. Meester Freerk liet de eerste schetsen zien die samen met de werkgroep en leveranciers tot stand is gekomen. Rineke Duijster (ouder) heeft hier een grote rol in gespeeld. Door te gaan werken met organische vormen, andere belijning, afwisseling van ondergrond en toestellen die een meer natuurlijk uitstraling hebben, hopen we dat het plein een uitdagende en een fijne speelmogelijkheid heeft voor ieder kind. Nu zijn de kinderen aan zet! Zij mogen gaan tekenen & schrijven wat zij graag terug willen zien op het ‘nieuwe schoolplein’. Alle input wordt beoordeeld door een Kidsteam Plein, aangevuld met Rineke Duijster en meester Freerk/juf Pietronella.
Eind juni hebben we een afspraak met de leverancier om onze wensen kenbaar te maken. Na de zomervakantie hopen we een tekening te kunnen presteren van ons nieuwe schoolplein. Dan zullen we ook acties gaan uitzetten om het huidige budget uit te breiden. En gaan we o.a. op zoek naar ‘helpende handen’ om zo de offerteprijs te drukken. We zijn benieuwd naar alle mooie tekeningen en ideeën van de kinderen.